در واقع هدف اصلی تبلیغات شهری، بهبود سطح آگاهی در تبلیغات آموزشی و همچنین بالا بردن قدرت انتخاب مردم در تبلیغات تجاری است. این روش تبلیغات یکی از روش های تبلیغاتی پذیرفته شده در سراسر دنیا به شمار می رود زیرا دارای زیبایی ،قدرت جذب مخاطب و تنوع بالا می باشد. با پیشرفت شیوه های تبلیغاتی، تابلوهای کوچک به مرور جای خود را به بیلبوردهای بزرگ داده اند و امروزه تلویزیون های شهری برای تبلیغ کالاها، به شهر های بزرگ و کوچک وارد شده اند و به همین دلیل فروش تلویزیون شهری رونق مضاعف گرفته است. تبلیغات محیطی یکی از روش های قدیمی تبلیغاتی می باشد. استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی ، کاربرد زیادی دارد . تبلیغات محیطی شامل عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در میدان دید بیننده است می باشد. بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی،فضاهای تبلیغاتی داخل مترو و اتوبوس ها و … نمونه هایی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های تبلیغات محیطی که باعث برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی شده است، ناگریز بودن مخاطب به دیدن تبلیغات محیطی است چرا که بیننده نمی تواند چشم خود را بر روی رنگ ها و طرح های محیط اطراف خود ببندد. می توان در تعریف محتوایی این رسانه این گونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی اطلاعات و آگاهی مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول یا خدمت جدید به بازار برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.